Oké. Értem én, marketing über alles meg minden. De azért tán a funkcióra is kéne figyelni.
Történt, hogy kezd nagyon elegem lenni a mostani telefonomból. Ismerőseimnek már panaszkodtam, hogy a lakásom elhelyezkedése távolról sem ideális (erről talán majd máskor). Többek között minimális a vételi lehetőség a legtöbb mobiltársaságtól. Hiába, itt Angliában rengeteg mobilszolgáltató van (még a Tesco is az), de hálózata az nem mindegyiknek van, a háttérben mutyiznak az adótornyokkal, egészségükre. Sajnos eddig az Orange (előző cégem szolgáltatója), a T-mobile (mostani cégem mobilszolgáltatója) és a Vodafone (mostani magánelőfizetésem) produkálja azt, hogy mobil vétel jóformán csak az ablaktól 5 cm távolságon belül van, ha beljebb van a telefon, akkor nuku vétel. Aztán persze én vagyok a rosszfiú akit nem lehet elérni.
Ezen kívül pedig elegem van a telefonomból is. Használt Vodafonos U700, nagyon szép csilli-vili, de nem is tudom hol kezdjem, hog miért nem működik értelmesen. Érintőbigyója lassú, miután becsuktam és betettem a zsebembe, még azt hiszi hogy piszkálom és mászkál a menükben, miegymás. Na mindegy.
Egyszóval elhatároztam, hogy én is felülök a nagy marketing hype-nak, és két legyet ütve egy csapásra beleugrom az iPhone 3G-be. Így egyből O2-s leszek (ami Noéminek itt a lakásban tökéletes lefedettséget ad, igaz neki régi telefonja van, szóval aggódom hogy az újak nem bírják, de ennyit megkockáztatunk), és ráadásul tanulmányozhatom is első kézből hogy hilyen az ergonomikus felhasználói felület, hátha valamit át tudunk venni a DancesportInfo-n az ötletekből. Hiába, az ember ha valamit akar, akkor tetszőleges számú érvet ki tud találni, hogy az miért is jó.
Egyszóval, a merketing beharangozta, hogy UK-ben csak az O2 fogja árulni, július 11.-től elérhető, jajdejó, ha valakit érdekel, lehet jelezni az érdeklődést, majd írnak. Feliratkoztam, jókisfiú vagyok. Múlt héten írtak, hogy ne aggódjak, még semmi új, de majd még írnak (ennek sok értelme volt, de legalább megint gyakorolhattam a Del gomb használatát, úgyis rámfért). Aztán ma (ideje, elvégre júl. 11 az most péntek, írtak, hogyaszongya:
The iPhone you've been waiting for. Order from 8am todayAs promised we are writing to you to keep you updated on the next steps to getting an iPhone 3G. We do, however, expect demand for iPhone 3G to be very high so orders will be processed on a first come, first served basis so that we can be fair to all customers. Orders will be limited to one iPhone 3G per customer.
If you want to place your order, all you need do is click on the link below on your Mac or PC, select the tariff, select the iPhone 3G model and sign a new 18-month contract online.
Éljen.
Mivel én mindent szeretek bonyolítani, ezért nem mentem egyenesen a linkre, hanem a Nectar store-ba (ez egy olyan pontgyűjtő kártya, mint mondjuk otthon a Supershop vagy a Shell smartcard, csak sokkal többfajta üzletben lehet pontot gyűjteni), és innen kattintottam rá az O2 store-ra, nehogymá veszni hagyjam azt a sok-sok bónuszpontot.
És innen kezdődik az amire azt mondtam, hogy őrület.
Első körben a bejött oldal közölte, hogy a webshop az most nem működik, de felhívhatom az O2-t telefonon vagy menjek be személyesen ha akarok. Hát az jó, de én a Nectar pontjaimat akaroooooom....
A következő próbálkozásra bejött az O2 oldala, ott némi kattintgatások után eljutottam a rendeléshez, ahol megtudtam, hogy a 16GB-os modell az szép és jó de még nem rendelhető (hehe, köszönöm akkor megtakarítok 60 fontot, elég nagy lesz nekem a 8GB-os is, de persze ha lenne 16-os akkor a nagyobbat venném mert telhetetlen vagyok).
Najó, bevásárlókosárba betesz. Ekkor az O2 felajánlott még vagy 15 opciós cuccot, amit mind szépen végigolvastam, és mindegyiknél úgy döntöttem, hogy elég lesz nekem a havi 30 fontot fizetnem (sőt), többet nem akarok. Aztán gondoltam most már fizetek is, rákattintok a Checkout-ra, hát aszongya "We're sorry, you have been inactive for a while and we have ended your session. Please click here to start a new session"
Hmmm. Ennyire lassan nem olvasok, de legyen.
Nectar oldal, O2 kikeres, rákattint, Go to Store, iPhonera rákattint, csomag kiválaszt, bevásárlókosárba betesz, opciókat nem elolvas csak rákattint hogy checkout, aszongya, hogy "Search error"...
Nectar oldal, O2 kikeres, rákattint, Go to Store, iPhonera rákattint, csomag kiválaszt, bevásárlókosárba betesz, opciókat nem elolvas csak rákattint hogy checkout, aszongya, hogy "Your basket is currently empty"...
Nectar oldal, O2 kikeres, rákattint, Go to Store, iPhonera rákattint, csomag kiválaszt, bevásárlókosárba betesz, aszongya, hogy "No Bolt Ons exist for this phone/tariff combination"... ????
Na tudjátok mit? Nem sürgős nekem iPhone-t venni... Csak azt nem értem, hogy aki ennyit költ a marketingre, az miért nem képes egy tisztességesen működő rendelési rendszerrel felkészülni a rohamra?