HTML

balansz

Angliába szakadva, hol az informatika, hol a tánc világában elveszve.

Friss topikok

  • FacebbokerPro: érdekes levezetése volt ez az eseményeknek :D (2012.12.09. 22:30) Mobil nélkül...
  • Judit77: ...Például ránk mindkét ok vonatkozik. Az érzelmi ok is, vagyis hogy menekültünk Magyarországról, ... (2011.03.30. 00:03) Szakmai tapasztalat otthoni értéke
  • Ecsedy Áron: @psuba: Köszi! Igazából amúgy már most az történik amit mondtál (kézbevétel). Pénz még lenne, csak... (2009.12.12. 03:38) Ördögi kör
  • veny: 2 hónapja se blog, se balansz, se bullshit. Mi lesz így velünk? :) (2009.04.14. 16:10) eMagyarorszag bullshit
  • veny: A nem olcsó és a drága azért szerintem nem ugyanaz... Luka sajnos határozottan drága, mind magya... (2009.02.01. 09:31) Gargalizáld

Random Flickr képem

iPhone és O2 őrület

2008.07.07. 13:11 :: psuba

Oké. Értem én, marketing über alles meg minden. De azért tán a funkcióra is kéne figyelni.

Történt, hogy kezd nagyon elegem lenni a mostani telefonomból. Ismerőseimnek már panaszkodtam, hogy a lakásom elhelyezkedése távolról sem ideális (erről talán majd máskor). Többek között minimális a vételi lehetőség a legtöbb mobiltársaságtól. Hiába, itt Angliában rengeteg mobilszolgáltató van (még a Tesco is az), de hálózata az nem mindegyiknek van, a háttérben mutyiznak az adótornyokkal, egészségükre. Sajnos eddig az Orange (előző cégem szolgáltatója), a T-mobile (mostani cégem mobilszolgáltatója) és a Vodafone (mostani magánelőfizetésem) produkálja azt, hogy mobil vétel jóformán csak az ablaktól 5 cm távolságon belül van, ha beljebb van a telefon, akkor nuku vétel. Aztán persze én vagyok a rosszfiú akit nem lehet elérni.

Ezen kívül pedig elegem van a telefonomból is. Használt Vodafonos U700, nagyon szép csilli-vili, de nem is tudom hol kezdjem, hog miért nem működik értelmesen. Érintőbigyója lassú, miután becsuktam és betettem a zsebembe, még azt hiszi hogy piszkálom és mászkál a menükben, miegymás. Na mindegy.

Egyszóval elhatároztam, hogy én is felülök a nagy marketing hype-nak, és két legyet ütve egy csapásra beleugrom az iPhone 3G-be. Így egyből O2-s leszek (ami Noéminek itt a lakásban tökéletes lefedettséget ad, igaz neki régi telefonja van, szóval aggódom hogy az újak nem bírják, de ennyit megkockáztatunk), és ráadásul tanulmányozhatom is első kézből hogy hilyen az ergonomikus felhasználói felület, hátha valamit át tudunk venni a DancesportInfo-n az ötletekből. Hiába, az ember ha valamit akar, akkor tetszőleges számú érvet ki tud találni, hogy az miért is jó.

Egyszóval, a merketing beharangozta, hogy UK-ben csak az O2 fogja árulni, július 11.-től elérhető, jajdejó, ha valakit érdekel, lehet jelezni az érdeklődést, majd írnak. Feliratkoztam, jókisfiú vagyok. Múlt héten írtak, hogy ne aggódjak, még semmi új, de majd még írnak (ennek sok értelme volt, de legalább megint gyakorolhattam a Del gomb használatát, úgyis rámfért). Aztán ma (ideje, elvégre júl. 11 az most péntek, írtak, hogyaszongya:

The iPhone you've been waiting for. Order from 8am today

As promised we are writing to you to keep you updated on the next steps to getting an iPhone 3G. We do, however, expect demand for iPhone 3G to be very high so orders will be processed on a first come, first served basis so that we can be fair to all customers. Orders will be limited to one iPhone 3G per customer.

If you want to place your order, all you need do is click on the link below on your Mac or PC, select the tariff, select the iPhone 3G model and sign a new 18-month contract online.

Éljen.

Mivel én mindent szeretek bonyolítani, ezért nem mentem egyenesen a linkre, hanem a Nectar store-ba (ez egy olyan pontgyűjtő kártya, mint mondjuk otthon a Supershop vagy a Shell smartcard, csak sokkal többfajta üzletben lehet pontot gyűjteni), és innen kattintottam rá az O2 store-ra, nehogymá veszni hagyjam azt a sok-sok bónuszpontot.

És innen kezdődik az amire azt mondtam, hogy őrület.

Első körben a bejött oldal közölte, hogy a webshop az most nem működik, de felhívhatom az O2-t telefonon vagy menjek be személyesen ha akarok. Hát az jó, de én a Nectar pontjaimat akaroooooom....

A következő próbálkozásra bejött az O2 oldala, ott némi kattintgatások után eljutottam a rendeléshez, ahol megtudtam, hogy a 16GB-os modell az szép és jó de még nem rendelhető (hehe, köszönöm akkor megtakarítok 60 fontot, elég nagy lesz nekem a 8GB-os is, de persze ha lenne 16-os akkor a nagyobbat venném mert telhetetlen vagyok).

Najó, bevásárlókosárba betesz. Ekkor az O2 felajánlott még vagy 15 opciós cuccot, amit mind szépen végigolvastam, és mindegyiknél úgy döntöttem, hogy elég lesz nekem a havi 30 fontot fizetnem (sőt), többet nem akarok. Aztán gondoltam most már fizetek is, rákattintok a Checkout-ra, hát aszongya "We're sorry, you have been inactive for a while and we have ended your session.  Please click here to start a new session"

Hmmm. Ennyire lassan nem olvasok, de legyen.

Nectar oldal, O2 kikeres, rákattint, Go to Store, iPhonera rákattint, csomag kiválaszt, bevásárlókosárba betesz, opciókat nem elolvas csak rákattint hogy checkout, aszongya, hogy "Search error"...

Nectar oldal, O2 kikeres, rákattint, Go to Store, iPhonera rákattint, csomag kiválaszt, bevásárlókosárba betesz, opciókat nem elolvas csak rákattint hogy checkout, aszongya, hogy "Your basket is currently empty"...

Nectar oldal, O2 kikeres, rákattint, Go to Store, iPhonera rákattint, csomag kiválaszt, bevásárlókosárba betesz, aszongya, hogy "No Bolt Ons exist for this phone/tariff combination"... ????

Na tudjátok mit? Nem sürgős nekem iPhone-t venni... Csak azt nem értem, hogy aki ennyit költ a marketingre, az miért nem képes egy tisztességesen működő rendelési rendszerrel felkészülni a rohamra?

 

3 komment

Címkék: 3g iphone o2

A bejegyzés trackback címe:

https://i-mrc.blog.hu/api/trackback/id/tr60557150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balazs 2008.07.15. 10:16:00

Tudod az a szar, hogy a mai virtualis vilagban barki konnyeden elbujhat, nincs kit felelossegre vonni. Regen igy duhongott az emebr mikor a kalauzzal tamadt vitaja aki a "MAV"ra haritotta a felelosseget, vagy a rendor aki a rendorsegre es a jogszabalyokra hivatkozott. Az internet az a vilag ahol mar a kopasz sem tud senkit szetcsapni, leloni, felrobbantani vagy megzsarolni, kenytelen halando mivoltat beismerve odebballni, s kozben elgondolkodhat magaban: most akkor en valtozzak meg vagy probalkozzak mashol.
En ugy gondolom, hogy a mai marketing agymosott vilagban megeri egy pillanatra elgondolkodni, de nem a rendzsrene, az O2n, a maerketingeseken, a weblapfejlesztokon, a reklamgurukon - hanem sajat magunkon. Kell-e 16GB. Kell-e iPhone. Kell-e uj csili-vili, jobb lesz-e tole az eleted?
Biztos el lehet lesni egy ket ujitast a danceport oldalra is,de talan meg nagyobb orom, ha te ulsz neki torni a fejed s talalsz ki valami egyedit amit talan majd az iPhone leshet el toled. Igy nem te utanzol, hanem inkabb te torod a haladas utjat.
Persze sokszor nincs ido onvizsgalatra mert rohanunk - de neha, egy egy ures pillanatban,mikor az ember zsibbadtan all a buszon,metron kora reggel - akkor erdemes megnezni magunkat es feltenni a kerdest: ha most iPhone lenne a zsebemben talan kevesbe lennek fardt? Ha a metrot valasztottam most mar bent lennek es nem kene rohannom? S egyszer talan rajovunk, hogy amitol faradtak vagyunk az a reklam, a kotelessegszeru rohanas es folyamatosna rankeroltetett kutyuk melyek a virtualis vilag fele sodorjak szemelyisegunket egyre jobban elvalasztva a minket korulvevo hus-ver emberektol.

psuba 2008.07.15. 10:37:44

Hát persze hogy kell az iPhone. Merazjó. Anélkül nem teljes az élet, boldogtalanok vagyunk és egész nap sírunk. Magyarországon azért mogorvák az eladók a boltban, mert nincs iPhone-juk, Angliában azért mosolyognak, mert van. Mindennek az iPhone és annak a hiánya az oka.
Disclaimer, mert nem ismerlek ezért nem tudom hogy reagálsz: ez itt a szarkazmus helye volt, nem gondolom ám komolyan.

Ami a DancesportInfo-t ismeri, nyilván nem ismered, azért írtad amit írtál: sok szempontból egyedi funkciókat tartalmaz, és sok mindent először vezettünk be. Most is dolgozunk sok újításon, de az iPhone/iTouch interface-e mindenki által elismerten ma a legergonomikusabb, és azt gondolom, hogy nem szégyen tanulni attól aki jó. Amellett, hogy az ember nyitott szmmel-füllel-aggyal jár, kritikus és maga is gondolkodik.

De ez csak mellékvágány és racionalizálás, amivel próbálom bemagyarázni magamnak, hogy nem is vagyok a marketingesek zombija...

Vic 2008.07.28. 22:53:36

Hogyaza, bátyókám, még hogy nincs híred? iPhone nem hír?

Na, ezek után, aztán tudom, hogy milyen smartphone-t vagy mi a nyavalyát NEM vesz Oli :)

Bevallom, engem is elkapott a marketing über alles még Berlinben tavaly télen, amikor a Potsdamer Platz mellett a berlini fal emlékművét 10 perc keresgélés után láttam meg a tér közepén... ami pedig elvonta a figyelmemet, a berlini fal maradványa mögött emelkedő majdnek-felhőkarcoló, aminek teljes frontja egy iPhone reklámmal volt bevonva.... De akkor maradok a jól bevált Nokiánál.
süti beállítások módosítása