HTML

balansz

Angliába szakadva, hol az informatika, hol a tánc világában elveszve.

Friss topikok

  • FacebbokerPro: érdekes levezetése volt ez az eseményeknek :D (2012.12.09. 22:30) Mobil nélkül...
  • Judit77: ...Például ránk mindkét ok vonatkozik. Az érzelmi ok is, vagyis hogy menekültünk Magyarországról, ... (2011.03.30. 00:03) Szakmai tapasztalat otthoni értéke
  • Ecsedy Áron: @psuba: Köszi! Igazából amúgy már most az történik amit mondtál (kézbevétel). Pénz még lenne, csak... (2009.12.12. 03:38) Ördögi kör
  • veny: 2 hónapja se blog, se balansz, se bullshit. Mi lesz így velünk? :) (2009.04.14. 16:10) eMagyarorszag bullshit
  • veny: A nem olcsó és a drága azért szerintem nem ugyanaz... Luka sajnos határozottan drága, mind magya... (2009.02.01. 09:31) Gargalizáld

Random Flickr képem

Ördögi kör

2008.10.01. 18:25 :: psuba

Vigyázat, nehéz olvasmány!

Megjött a proof a jövő héten a BCS 2009 kiadványban megjelenő, IT Service Management-tel, azon belül a szolgáltatásmenedzsment megtérülés számításával foglalkozó cikkemről. Érdeklődők letölthetik és elolvashatják (angolul) itt:

 i-mrc.blog.hu/media/file/BCS2009-article.pdf

A cikk mondanivalója egyébként az, hogy az informatikai menedzsment ugyan pénzt tud megtakarítani, de sikeres bevezetéséhez pénzt kell befektetni. Amíg pedig nincsen eredmény, addig nehéz ehhez pénzt szerezni. Többfajta, több-kevesebb sikerrel alkalmazott módszer van ennek az ördögi körnek a kezelésére, de a cikkben azt állítom, hogy megfelelően alkalmazott megtérülés-számítással nem csak az erre kiadott pénz hasznosságát tudjuk megmutatni, hanem maga a folyamat segít az üzleti vezetők és az IT menedzsment között általában meglevő széles szakadék összébb húzásához, és ezzel önmagában segíti az informatikai részleg munkáját - akár a megtérülés megvalósulásától függetlenül is.

Természetesen a módszer, amelyet a cikk leír, a konzulens cégünkben szolgáltatás menedzsment projekteknél már többször alkalmazott és bevált módszer.

Jó olvasást!

5 komment

Címkék: informatika itil itsm szolgáltatás menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://i-mrc.blog.hu/api/trackback/id/tr37691200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baloo 2008.10.03. 08:52:33

Hej, apám... azért valljuk be, hogy vattát kell köpni ennek a szárazságától, Péter! :) De legalább megtudtam, hogy vörös plecsnis IT okostojás vagy. Ájm szóó práud!

psuba 2008.10.03. 10:34:38

Hát nem is neked szól a cikk, hanem azoknak, akik még nálam is elvontabb kifejezéseket használnak. Amúgy meglepődnél, hogy itt kinnt milyen emberek képesek ilyen nyelvezetű dokumentumokat vagy emaileket írni - ergo a környezetben megszokotthoz képest még ez viszonylag nem is száraz. Ebből a szempontból nagy különbség van M.o. és Anglia között, itt a munkás társadalom sokkal nagyobb rétege képes szárazbeszédre váltani :)

A piros plecsnivel meg ne izélj már, azt még akkor megszereztem amikor még el sem küldtelek MOF tanfolyamra :)

Ecsedy Áron 2009.12.09. 03:02:49

Szia!

Figy - tudom, hogy ezt jó esetben sok lóvéért tolod, de most tegyél kivételt, valószínű az óradíjad több, mint az éves költségvetésünk -, szerinted egy amúgy nyilvánvalóan költség-, emberi hibalehetőség (és szükséges emberi erőforrás) csökkentő, valamint hatékonyságnövelő (marketing és elemzések szempontjából nagyságrendek) fejlesztésnél hogy a tökbe vegyem rá az amúgy IT vonalon segglaikus menedzsmentet, hogy jobban jár most 2 miller kiadással és visszahozza majd az árát (tánciskola szezonális szolgáltatószektor és ezért lutri a szemükben), szemben egy jelenlegi havi 1 miller buktával? Azon kívül, hogy így elmondva triviális, de adatokhoz nem nagyon tudok hozzájutni (mert hiányzik a kiba integrált menedzsment rendszer, kézzel összerakni meg nincs elég ember), viszont amikor változtatnánk, akkor inkább húzzunk, minthogy még befektessünk és hiába sírok, hogy az még többe fog úgy kerülni, nem akarják elhinni. Mivel győzzem meg? Ez nem IT menedzsment szolgáltatás, de azért gondolom van elképzelésed...

psuba 2009.12.10. 14:05:48

Áron, jól látod, ez nem egyszerű :)

Van módszer, de a siker nem garantált. Az esélyeidet mindenesetre növelheted vele.

Az egésznek a kulcsa, hogy a menedzsment elhiggye, hogy érted az ő céljaikat (nem a sajátodét), valamint elfogadja azt, hogy a javasolt befektetésed egyrészt indokolt, másrészt működőképes (mendkettő külön-külön fontos). Ja és persze ha alapvetően nincs pénzük a befektetéshez akkor teljesen mindegy mit csinálsz.

1.) A probléma elfogadtatása a menedzsmenttel. Mivel nincs igazolható konkrét adatod, a legfontosabb, hogy legyenek olyan adataid, amik elég jó közelítéssel meg tudják mutatni a problémát: itt a legfontosabb, hogy elfogadtasd velük az alapadatokat és a következtetésed menetét, jogosságát. Ez jellemzően csak úgy megy, ha nem elmeséled nekik, hanem bevonod őket az elemzésbe (persze erre nekik időt kell szánni, neked pedig türelmet, hogy együtt jöjjön ki az eredmény, nem pedig megelőlegezni, hiszen te úgyis tudod). Sokáig fog tartani, de másképp úgy látom nincs esélyed meggyőzni őket.

Így első lépésben lesz egyetértésetek abban, hogy van probléma, és annak mi az alapvető oka (nem tudom, nálatok mi az, de emberi hibákra és költségelemekre utalsz), és legfőképpen: mennyi kárt okoz ez a cégnek pénzben.

Itt találkozni fogsz egy zsigeri reakcióval: lecsesszük az embereket, esetleg kézbe vesszük az irányítást és onnantól minden jó lesz. Van rá némi esélyed, hogy nem ez lesz, de ha igen, ki kell várni, amíg kiderül, hogy ez nem működik és szárazon tartani a puskaport.

A második menet az lesz, hogy meggyőzd a menedzsmentet: a beruházás amit akarsz, működőképes. Itt több utad van: leginkább az szokott működni, ha vannak olyan példák amiket elfogad a menedzsment, és lehet először "kicsiben" kipróbálni a dolgot, aminek fel lehet mutatni az eredményeit (persze ehhez meg kell állapodni, hogy milyen eredményt vártok). Utána lényegesen könnyebben nyílik a pénztárca a nagyobb beruházásra.

Ez még így mindíg csak nagyon vázlatos de hátha segít valamit... Sok sikert!

Ecsedy Áron 2009.12.12. 03:38:22

@psuba: Köszi! Igazából amúgy már most az történik amit mondtál (kézbevétel). Pénz még lenne, csak a probléma felismerése náluk a "veszteség van" azonosításánál megállt és megoldásának eszközei a "buta pénzügyes" elképzelései mentén mozog (költségcsökkent). Meglátjuk hamarosan...
süti beállítások módosítása