HTML

balansz

Angliába szakadva, hol az informatika, hol a tánc világában elveszve.

Friss topikok

  • FacebbokerPro: érdekes levezetése volt ez az eseményeknek :D (2012.12.09. 22:30) Mobil nélkül...
  • Judit77: ...Például ránk mindkét ok vonatkozik. Az érzelmi ok is, vagyis hogy menekültünk Magyarországról, ... (2011.03.30. 00:03) Szakmai tapasztalat otthoni értéke
  • Ecsedy Áron: @psuba: Köszi! Igazából amúgy már most az történik amit mondtál (kézbevétel). Pénz még lenne, csak... (2009.12.12. 03:38) Ördögi kör
  • veny: 2 hónapja se blog, se balansz, se bullshit. Mi lesz így velünk? :) (2009.04.14. 16:10) eMagyarorszag bullshit
  • veny: A nem olcsó és a drága azért szerintem nem ugyanaz... Luka sajnos határozottan drága, mind magya... (2009.02.01. 09:31) Gargalizáld

Random Flickr képem

Britségesség

2008.07.19. 12:23 :: psuba

Tegnap este kedves barátaim felhívták a figyelmemet, hogy az m1-en este a britekről lesz szó a Lévai Kislexikon adásában. Szerencsére az M1-et az Interneten is lehet nézni, igaz a minőség nem éppen egy BBC iPlayer kategória, szóval filmnézésre nem ajánlatos, de a lényegnek megfelel, meg lehetett nézni, hogy miről van szó.

(Tényleg csak zárójelben jegyezem meg, hogy az mtv honlapját olyan apróságok tudják bosszantóvá tenni, mint hogy pl. az online adás megtalálása jó bonyolult, sehonnan nincs egyértelmű link felé a címlapról, végül rákényszerültem a sitemap használatára, abban találtam meg az online adás linkjét. Meg amik apróságok, de sajnos webdesignereknek van benne pár minta arról, hogy nem szabad webest tervezni: lásd a címoldal nevét ("MTV - ernyősite", ami csak a projekttervezésnél elfogadható név), mi az az "MTV brandite" a fejléc jobb oldalán??? földi halandónak fogalma sincs róla, hogy miért kéne rákattintani, aztán a címoldalon levő video ami magától mindíg elindul, hirdetés ami szövegel, közben ha véletlen az egérrel elmegy az ember jobb lennt a hirdetés felett, az is beindul, és ez így együtt pillanatok alatt idegesítő hangkavalkádot okoz...)

Mindenesetre miután megnéztem, gondoltam megosztok veletek még pár (magyar szemmel) furcsaságot, aztán majd időnként még előhozok ilyeneket érdekességképpen. Az egyik, ha már a műsor említette, hogy Nagy-Britanniában nincsen személyi igazolvány, és az utcán (vagy akár autóvezetés közben) nem kötelező semmilyen igazolványt magadnál tartani, most esett meg velem éppen. Történt ugyanis, hogy ráébredvén, hogy az útlevelem augusztus közepén le fog járni, gondoltam kihasználom az alkalmat és vasárnap meghosszabbíttatom. Szerencsére az okmányiroda pár helyen nyitva volt (erről majd lentebb pár szót még írok, mert mint Móriczkának, nekem is mindenről "az" jut az eszembe... nem az, hanem az ITIL...!), így az ügyintézés elindult, amiből most csak annyi az érdekes, hogy ennek eredményeképp érvénytelenítették az útlevelemet (csinos két lyukat hagytak rajta), az új viszont még nincsen meg. De én naívan gondoltam, hogy miután EU tagállamok vagyunk, ez nem lesz gond, visszajutok én Nagy-Britanniába, hiszen elfogadják a személyi igazolványt is az utazáshoz (nekem még régi személlyim van, de a szabályok szerint ezt is el kell fogadni, és egyszer már használtam is beutazáshoz gond nélkül). Egyszóval a repülőút után a kontrollra egy darab érvényes magyar személyivel, meg egy érvénytelenített útlevéllel érkeztem. Az Immigration Officer-nek pediglen az orra elé toltam a személyimet. Amire ő simán közölte, hogy ez nem érvényes. Mondom neki, hogyne, személyi igazolvány, EU tagállam, miegymás. Aszongya, az őt nem érdekli, lehet, hogy ezzel Magyarországról kiengedtek de itt ez csak egy darab papír, ezzel ő nem fog beengedni. Van-e nálam más igazolvány. Mondom neki, hogy hát ugye van ez az érvénytelenített útlevél, merthogy hosszabíttattam satöbbi. Aszongya mutassam. Odaadtam, megnézte, gépelt valamit, majd elmagyarázta még egyszer, hogy a személyi az ugye semmi, de akkor köszöni szépen és beengedett. Én meg nagyot néztem, és megjegyeztem magamnak, hogy ez is tipikus angol viselkedés volt: a felsőbbrendűségi tudat plusz a liberalizmus így együtt. Hogy tudniillik egy érvényes igazolványt nem fogadott el, az érvénytelent viszont igen... Erre tessék gombot varrni.

A másik mai angol történet az ennél egyszerűbb. Ma ugyanis, július19.-én megvettem a PC Pro magazin legfrissebb számát. Ami, ismétlem, július révén, természetesen, a....  szeptemberi. Tessék, itt a bizonyíték (igen, csinálhattam volna Photoshoppal is, de ez nem az) balra, jól láthatóan...

Ez nem tévedés, és nem a nyári hónapokat akarják ezzel átugrani, a lap ugyanis minden hónapban megjelenik, és mindíg 2 hónappal a jövőbeni dátumot írnak rá. Plusz ez nem egyedi, más lapoknál is gyakorlat. Próbáltam megérteni, hogy ez miért jó nekik, eddig nem igazán sikerült, bár Zbyszek egyszer erre azt mondta, hogy ezzel jelzik, hogy ők mennyire frissek, mert az e havi lapban olyan termékeket is kielemeznek amik majd csak szeptemberben lesznek a boltban, de ez persze eléggé döcögős magyarázat. A lényeg, már megint a marketing, úgy látszik ez működik nekik. Nekem mindenesetre furcsa.

És akkor akinek elege van a szakmai eszmefuttatásokból az most ugorgyon, mert visszatérek az okmányirodára egy bekezdés erejéig, mégpedig a vasárnapi nyitvatartásra. Ahogy a sorban álltam (reggel 9-től, a 10 órás nyitásig, hogy sorszámot kapjak, amit nem adtak végül, hanem végig kellett állni a sort, de mindegy), többen körülöttem beszélgettek és hát mit mondjak, a felvetéseik nem voltak meglepőek. Első körben arról volt szó, hogy ugye micsoda dolog, hogy milyen korán oda kell menni sorban állni, hogy az ember bekerüljön egyáltalán. A sorban legelöl álló állítólag 1/2 7-kor jött, én a 9 órai érkezésemmel valahol a 30. hely körül lehettem, szerencsére még bejutottam. Ezen a ponton pedig megjegyezték, hogy nyilván hét végén még nehezebb időpontot kapni, egyrészt mert hét végén többen jönnek (mivel ilyenkor nyilván kevesebben dolgoznak, ilyenkor tudnak ügyintézni), másrészt viszont az irodában ilyenkor kisebb a dolgozói létszám, és hogy miért nincsenek többen ha egyszer nagyobb az igény. És innen természetesen a kapacitás menedzsment, még pontosabban a demand management (akik járatosak ITIL-ben, most V3-as Demand Management-ről beszélek, nem V2-esről) jutott egyből az eszembe, hogy ha itt alkalmaznák azok, akik a munkát szervezik, akkor ők is ugyanerre a következtetésre kellene, hogy jussanak, mint a sorbanállók: miszerint nem jó ez így, ahogy van, hiszen nem egyezik a szolgáltatásban működő kapacitás biztosítása az igényekkel. Természetesen előkerül az érv, hogy hét végén többet kell fizetni az ott dolgozóknak, és ez így többe kerül. Csakhogy itt meg a különböző szolgáltatási szintek és árazási stratégiák jönnek be: hiszen miért ne lehetne éppen mondjuk a hét végi szolgáltatásért, ha már igény van rá, valamivel magasab díjat fizetni, amiből pedig ki lehetne fizetni a több, hét végén dolgozó közalkalmazottat? Ezzel mindenki jól járna: az okmányirodában dolgozók több pénzt kapnának, a köz pedig ki lenne szolgálva igényének megfelelően. Ennek ráadásul az (ITIL V2 szerinti) demand management hatása is lenne, hiszen kicsit kiegyenlítené az igényt a hét közbeni napokra amikor olcsóbb lenne az ügyintézés. A gyakorlatilag nem működő internetes időpontfoglalást pedig már szóba sem hozom: fel nem foghatom, hogy miért nem lehet időpontot foglalni ezekre a napokra értelmes mennyiségben, időben. Egyszerűen képtelenségek tartom, hogy miért nem lehet mondjuk minden nap az időpontok felét az Interneten elérhetővé tenni, így ösztönözni az embereket az Internet használatára, kevesebb lenne a sorbanállás, stb.... hiszen a rendszer elvileg már készen van, csak megfelelően kellene használni.

Szólj hozzá!

Címkék: anglia útlevél ügyintézés demand itil

A bejegyzés trackback címe:

https://i-mrc.blog.hu/api/trackback/id/tr68575556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása